VBS sint augustinus

Welkom in onze school

Wij zijn een basisschool in het hartje van Stasegem. Onze school heeft heel wat te bieden aan kinderen. We nemen jullie graag even mee in wat wij de sterktes van onze school vinden. Uiteraard ben je van harte welkom om deze op school in levende lijve te ervaren en te ontdekken. We willen kwaliteitsvol onderwijs bieden, waarin kinderen zich volop kunnen ontplooien en zelf hun talenten kunnen ontdekken. Het leerkrachtenteam staat klaar om hen hierin te stimuleren.

Een blik op een doordeweekse dag

Benieuwd naar onze lestijden?

Maandag, dinsdag donderdag

13.30 u. - 15.30 u.

Woensdag

Vrijdag
13.30 u. - 15.10 u.

Nood aan opvang?

Elke ochtend vanaf 06.45 u. tot 08.15 u.

Elke avond van maandag t.e.m. donderdag
van 15.45 u. tot 18.15 u.

Vrijdagnamiddag
van 15.10 u. tot 17.15 u.

Woensdagnamiddag:
van 12.10 u. tot 16.00 u.

Een gezonde geest in een gezond lichaam

Wij besteden binnen onze scholengemeenschap veel aandacht aan lichaamsbeweging.

Het eerste t.e.m. het zesde leerjaar gaat 10x per jaar zwemmen en krijgt ook wekelijks LO lessen.

Ook voor de kleuters is er twee maal per week een sportuurtje voorzien.

Daarnaast werken wij met het bodymap systeem die de aandacht vestigt op de ontwikkeling.
Cruciaal in de werking volgens Bodymap is het werken met  het “Ontwikkelingslab”. Dit biedt een kapstok om de bewegingsontwikkeling van kinderen een boost te geven. Vanuit dit “lab” observeren we de kinderen en brengen we hun ontwikkeling in kaart. Zo zien we welke “vaatjes” nog niet volledig zijn gevuld en bieden we oefenkansen op maat van elk kind.

We vinden het ook van groot belang dat er op school enkel gezonde maaltijden genuttigd worden. Tussendoortjes bestaan in de voormiddag uit fruit en op school wordt alleen water uit herbruikbare flessen gedronken, zo verminderen we ook onze ecologische voetafdruk.

We nemen ook deel aan de bewegingslandschappen van MOEV zoals Rollebolle, Kronkeldiedoe, ...

We trekken erop uit

Directeur: Brecht Bossuyt

CONTACT

VBS Augustinusschool

Stasegemdorp 32

8530 Harelbeke

tel 056 20 37 76

info@augustinusschool.be

www.augustinusschool.be

SECRETARIAAT

Isabel Caesens

Karolien Beernaert

Sarah Vereecke

secretariaat@augustinusschool.be

Werken voor onze scholengemeenschap?
Mail uw cv en motivatiebrief naar info@kbhonline.be